El concepte de DESENA es prou abstracte si sols el treballem de manera escrita.
Per aconseguir que agafen la idea de que una desena són deu unitats, i que agrupen per poder operar de manera més fàcil, els alumnes necessiten jugar i manipular per després poder reflectir eixe concepte al paper.
Com que a la nostra caixa de matemàtiques ja hem posat les unitats (quadradets blaus) i les desenes (barres roges amb 9 línies que marquen les deu unitats que les composen), hui hem jugat a fer de mestres en parella.
El que feia de mestre/a havia de traure de la seua caixa tantes unitats i desenes com volia per posarles damunt la seua taula. El que feia d'alumne havia de "cantar" quantes unitats i desenes veia, escriure cada número a la part correcta de la seua pissarreta i, per últim, dir de quin número es tractava. Si l'havia fet bé, el mestre/mestra el felicitava i passava a fer d'alumne.
Els ha agradat moltíssim, i ho estan fent molt bé. Però hem de continuar jugant per assolir.
El pròxim dia jugarem al contrari, de la següent manera: el mestre/mestra escriurà un número a la seua pissarra i l'alumne/a haurà de descomposar-lo en desenes i unitats. Més divertit però més complicat! Ja us contarem!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada