dimarts, 7 de novembre del 2017

Matemàtiques divertides


El concepte de DESENA es prou abstracte si sols el treballem de manera escrita. 
Per aconseguir que agafen la idea de que una desena són deu unitats, i que agrupen per poder operar de manera més fàcil, els alumnes necessiten jugar i manipular per després poder reflectir eixe concepte al paper.
Com que a la nostra caixa de matemàtiques ja hem posat les unitats (quadradets blaus) i les desenes (barres roges amb 9 línies que marquen les deu unitats que les composen), hui hem jugat a fer de mestres en parella.
El que feia de mestre/a havia de traure de la seua caixa tantes unitats i desenes com volia per posarles damunt la seua taula. El que feia d'alumne havia de "cantar" quantes unitats i desenes veia, escriure cada número a la part correcta de la seua pissarreta i, per últim, dir de quin número es tractava. Si l'havia fet bé, el mestre/mestra el felicitava i passava a fer d'alumne.
Els ha agradat moltíssim, i ho estan fent molt bé. Però hem de continuar jugant per assolir.
El pròxim dia jugarem al contrari, de la següent manera: el mestre/mestra escriurà un número a la seua pissarra i l'alumne/a haurà de descomposar-lo en desenes i unitats. Més divertit però més complicat! Ja us contarem!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada